niedziela, 4 marca 2012

Bakłażan faszerowany i zapiekany


Wczoraj wypróbowałam przepis na bakłażana faszerowanego i zapiekanego, oczywiście zanim przystąpiłam do przygotowania go, musiałam prześledzić wiele innych przepisów, jak się z tym warzywem obchodzić, ponieważ nie miałam wcześniej z nim styczności. Muszę przyznać, że do faszerowania nadaje się znakomicie :)
Na zdjęciach starałam się umieścić również etapy  z przygotowania obiadu. Niektóre niestety  wyszły ciemnie, bo folia aluminiowa odbijała światło.

Bakłażan faszerowany i zapiekany

Potrzebujemy:
*Bakłażan
*szczypta soli (aby pozbyć się goryczki z bakłażana)
*mała marchew
*kilka małych pieczarek (ok. 8)
*1/3 czerwonej papryki
*pomidor bez skórki
*trochę piersi z kurczaka
*przyprawy (ja dałam zioła prowansalskie, curry, słodką i ostrą paprykę)

Przygotowanie:
1.       Bakłażana kroimy wzdłuż na pół i wydrążamy środek, tak aby dało się go nafaszerować. (miąższu nie wyrzucamy)
2.       Posypujemy go solą (aby pozbyć się goryczki) i odstawiamy na 10-15 minut
3.       Paprykę i pieczarki kroimy w kosteczkę, marchew ścieramy na tarce o grubych oczkach, pomidora sparzamy wrzątkiem, aby pozbyć się skórki.
4.       Kawałek piersi z kurczaka drobno kroimy i przyprawiamy ziołami prowansalskimi.
5.       Pierś, pieczarki, paprykę i marchew wrzucamy na patelnię teflonową i dusimy bez tłuszczu pod przykryciem kilka minut (można dolać trochę wody)
6.       Bakłażana i wydrążony wcześniej ładny kawałek środka obsypany solą dokładnie płuczemy. (w międzyczasie możemy nastawić piekarnik na 180o , aby się nagrzewał)
7.       Miąższ z bakłażana i pomidora kroimy w kostkę po czym wrzucamy na patelnie z warzywami i piersią.
8.       Warzywa doprawiamy ziołami, curry, słodką i ostrą papryką jeszcze chwile dusząc pod przykryciem
9.       Naszego ładnie wydrążonego bakłażana nadziewamy farszem, ustawiamy na blaszce wyłożoną folią aluminiową i wstawiamy do rozgrzanego piekarnika.
10.   Pieczemy ok. 20 min w 180o

Poniżej widzicie zdjęcia całego bakłażana. Ja zjadłam wczoraj jedną połówkę, a drugą zostawiłam na dziś :D 



 


Oczywiście do faszerowania możecie dać również inne warzywa np. kukurydzę czy oliwki a na wierzch położyć plasterek żółtego sera, jeśli lubicie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz